ALLE JULIE MARIANNE SILJE HELEN VERONICA

Fest / Hendelser :

Throwback: LA´s barnedåp

10.01.2017 // kl.21:17 // Fest / Hendelser // 1 kommentar

I dag er det ett år siden vi døpte den fine, lille gutten vår i Eidanger kirke i Porsgrunn. Helt utrolig at det allerede er ett år siden, og hvor mye han har utviklet seg siden den gang. Synes ett bildedryss, fra den flotte dagen vår, hørte med i dag  ♥

#barnedåp #dåp #kirke #invitasjoner #kake #kaketopp #fest #familie #barn #foreldre #eidanger #eidangerkirke #porsgrunn

Winter wonderland

03.01.2017 // kl.22:29 // Fest / Hendelser // 3 kommentarer

Hei og godt nytt år! Da var julen pakket bort, og hverdagen med jobb og barnehage igang igjen. Vi har hatt en deilig ferie og ladet batteriene før det nye året smalt inn og farget himmelen med nydelige raketter.

Etter jobb på torsdag pakket vi bilen og kjørte til hytta på Rauland, hvor vi hadde noen flotte dager sammen med foreldrene og brødrene til Jonathan. Utrolig deilig å ha en hytte å reise til og å koble helt av. Jeg er ikke vokst opp med hytte selv så det er ikke noe jeg er vant til, men jeg merker allerede hvor mye jeg setter pris på det og hvor fantastisk det blir for Liam Andrés å vokse opp med et flott feriested, og å få gode opplevelser med fjell, natur, snø og ski.

Været var dessverre ikke på vår side denne helgen så både langrenn- og slalåmskiene fikk hvilt seg, men Liam Andrés fikk i hvert fall testet det nye akebrettet fra farmor og farfar.

Q: Har dere hatt en fin ferie? Gjort noe gøy?

#mamma #mammablogg #familie #jul #juleferie #nyttårsaften #feiring #familie #foreldre #hytte #rauland #ski #vinter

En jul ikke helt etter planen...

26.12.2016 // kl.21:33 // Fest / Hendelser // Ingen kommentarer

Hei og god jul ♥ Håper dere har hatt en fin jul så langt!

Vi hadde en fin feiring hjemme hos oss med besøk av mamma, bessa, pappa, Hege, Eline og Andrés. Vi koste oss med supergod julemiddag, som jeg heldigvis fikk hjelp av pappa til å lage, og etterpå kastet vi oss over haugen med gaver. Vi har tydeligvis vært snille i år for her var det masse fint!

Julen vår har ikke gått helt etter planen da Jonathan våknet opp syk på julaften, og ble sengeliggende mer eller mindre hele kvelden. Vi skulle egentlig dratt til Porsgrunn til foreldrene til Jonathan 1. juledag, men det måtte vi dessverre avlyse siden Jonathan var syk. Formen min var også elendig i går, om det var mangel på søvn eller om jeg ble smittet av Jonathan vet jeg ikke, men det ble ihvertfall til at mamma og Eline hentet Liam Andrés slik at vi kunne slappe av og bli friske. Det ble til at de beholdt han over natten og det var veldig godt for oss å få sovet skikkelig ut.

Nå skal vi ha en feriedag til sammen før jeg skal jobbe et par dager, også tar vi en langhelg og nyttårsfeiring på fjellet med foreldrene og brødrene til Jonathan. Vi får bare krysse fingrene for at han blir frisk snart ♥

Ønsker dere en fin jul videre!

#jul #ferie #familie #barn #foreldre #julefeiring #juleferie #julegaver #mamma #mammablogg

KVALITETSTID

21.09.2014 // kl.17:16 // Fest / Hendelser // 5 kommentarer

Hadde en superkoselig kveld i går med Jahne og Charlotte.
Vi koste oss med kyllingsalat og vin, og skravlet i timevis.
Den perfekte lørdagskvelden med verdens beste jenter ♥

Var innom og hentet filmklippene fra bryllupet som Eline hadde filmet - så har akkurat sett igjennom mange nydelige klipp fra den magiske dagen vår!
Tenkte å klippe sammen noen snutter og viser dere, men nå skal jeg lage middag og kose meg med min kjære resten av søndagen.

I morgen er det tilbake til hverdagen og planen er å endelig komme meg tilbake på trening.
Krysser fingrene for at viljestyrken er litt sterkere enn den har vært i det siste!

#venner #venninner #jentekveld #vin #salat #jenter #girlsnight

SUMMER TENTING

21.07.2014 // kl.22:28 // Fest / Hendelser // 4 kommentarer

På lørdag tok Jonathan, Kokos og jeg turen til Berger sammen med Eline, Lasse, Marianne, Thomas og den søte lille valpen deres Oda, for å telte.

Som 24åring var det på tide å være med på en ordentlig telttur. Eneste teltturene jeg har vært på tidligere har vært i hagen på utsiden av huset. Må jo si at det har sine fordeler ved at man har flotte fasiliteter som do, vann og dusj i umiddelbar nærhet, men dette ble en skikkelig koselig tur til tross for de enkle forholdene.

Vi badet, solet oss, spilte kubb, grillet, fisket og koste oss både lørdag og søndag.

Kokos og Oda lekte masse sammen, og er så søte der de løper etter hverandre hele dagen.
Skikkelige bestevenner ♥ Eurasier er virkelig verdens fineste hunderase!

#telt #telttur #camping #sommer #venner #familie #hund #eurasier #valp #lek #kubb #bade #sol #berger #grilling

HERLIG PÅSKEDAG

18.04.2014 // kl.19:01 // Fest / Hendelser // 3 kommentarer

I dag har vi hatt en fantastisk koselig dag på Blefjell; mamma, bessa, oldemor, Eline, Lasse, Jonathan, Kokos og jeg!
Sola har skint i hele dag og vi har kost oss i solveggen med vafler, kvikk lunsj og grillet pølser. Vi tok oss også en liten skitur. Planen var ikke at den skulle bli så kort som den ble, men med så bakglatte ski som jeg hadde var jeg første til å backe ut, og i følge med Eline gikk vi tilbake mens gutta fortsatte litt til..
Men vi fikk ihvertfall tatt de obligatoriske skitur bildene før vi snudde..

Nå skal vi slappe av en times tid før vi skal på kino med Eline og Lasse og se Divergent. Eline og Lasse så den faktisk i går også, men Eline synes det var den beste filmen hun hadde sett og ville gjerne se den igjen. Så da blir det "dobbeldate" og kino i kveld.

Q: Hvordan har du tilbrgat denne fantastiske dagen?

#Blefjell #påske #ski #skitur #kos #familie #divergent #kino

UFORGLEMMELIG PÅSKEFERIE

17.04.2014 // kl.22:24 // Fest / Hendelser // 7 kommentarer

Da er den fantastiske påskeferien her! Jeg har allerede hatt to feriedager, mens jeg jobbet mandag og tirsdag - nå er det ferie t.o.m mandag.
Denne ferien skal nytes uten så mange planer. Synes det er herlig å ha noen hjemmedager hvor man kan ta ting med ro, og finne på ting litt på sparket.
I går hadde vi koselig besøk av pappa hvor vi tok oss en deilig skogtur i det nydelige været, i dag har vi for det meste tatt det med ro og i morgen går turen til Blefjell hvor vi skal kose oss med familien og kanskje få tatt årets siste skitur.

I fjor derimot var påsken langt i fra rolig. Da gikk turen til Tanzania på safaritur.
Vi var så heldige å få denne uforglemmelige turen i julegave av bessa.

Det er de mest intense og opplevelsesrike dagene jeg noen gang har opplevd. Vi fikk se fantastiske, ville dyr. Vi bodde i både flotte suiter og telt.
Apropos teltene er det nå i etterkant helt utrolig å tenke på at vi faktisk sov i telt - midt ut i bushen!
Det eneste som skilte oss og løver, hyener, elefanter og mange andre ville dyr var en teltduk og en myggnetting!
Om natten lå vi å hørte løvene "snakke" sammen fra den ene siden til den andre - og vi viste at midt i mellom lå vi og sov.. Rart vi i det hele tatt fikk sove.. Men jo - det gjorde vi - helt utslitte etter alle inntrykkene!

Vi spiste den merkeligste maten - fra lunsjbokser som hadde humpet med oss i bilene i timevis i varmen - og inneholdt alt fra bananbrød, til varm yoghurt, foliepakkede kyllinglår og bananer vi måtte passe ekstra godt på ellers ble de stjålet av små, frekke og superraske aper.
Det beste var muffinsen, som vi trodde inneholdt sjokoladebiter, før vi så litt nøyere og oppdaget at sjokoladebitene hadde ben og faktisk var maur..
Men pytt, pytt - ekstra proteiner, jeg var sulten og den smakte mye bedre enn varm yoghurt og grønne egg..

Av alle opplevelsene som inneholdt dyr var nok den største å se to store hannløver spise en gnu (vi viste ikke med en gang hva det var de spiste - men når den ene løven reiste seg opp og kom løpende mot oss med hodet i munnen - var vi ikke lenger i tvil)  mens 30-40 sultne hyener sirklet rundt i håp om å stjele en bit.

Her er en film jeg laget fra fjordårets fantastiske påskeferie:

#påske #påskeferie #Tanzania #afrika #ferie #safari #mat #sommer #løve #hyene #dyr #masai #masaikriger #HibiscusReiser

ETTERLENGTET HELG

10.04.2014 // kl.19:52 // Fest / Hendelser // 8 kommentarer

I helgen var jeg i Oslo sammen med Mari, Espen og Viil. Var herlig å se de igjen!
Før var vi jo sammen daglig så overgangen er stor til å kun sès en gang i blant. Men så er det jo helt fantastisk når vi endelig er sammen. Skikkelig energi boost ♥

Vi startet lørdag med å ta en shoppingrunde og på Cafe før vi dro hjem igjen til Espen og Mari; ordnet oss, danset, koste oss, vorset litt og hadde selvfølgelig en liten photoshoot før vi tok turen ut.
En fantastisk morsom kveld med verdens beste venner ♥

Bilde 1: Viil, meg & Mari / Bilde 2: Espen, meg & Mari / Bilde 3: Espen & meg

Bilde 4: meg & Mari / Bilde 5: Espen, Viil & meg / Bilde 6: Viil & meg

Nå skal jeg fortsette med finpussingen på bryllupsinvitasjonene som snart må sendes til trykk..
Bare 4 måneder igjen!! ♥

#fest #venner #outfit #antrekk #photoshoot #party #NCity

NYTT ÅR, NYE MULIGHETER

05.01.2014 // kl.12:44 // Fest / Hendelser // 6 kommentarer

I morgen starter første hele arbeidsuke i 2014.
I morgen begynner hverdagen igjen, og godteri og tv-titting skal byttes ut med sunne matvarer og trening.

2013 har for meg vært et av de årene med de største endringene. Jeg har hatt mitt første år i full jobb, vi har kjøpt oss hus, fått verdens peneste valp; Kokos, samt begynt å planlegge bryllup August 2014.

Her er et lite utdrag av de største hendelsene i 2013:

- Vi opplevde den mest spennende, slitsomme, inntrykksfulle, skremmende og fantastiske ferieturen noen sinne; nemmelig påskeferien i Tanzania

- Hadde noen nervøse og spennende timer med budrunder, og fikk den mest fantastiske telefonen fra Jonathan:
Vi hadde kjøpt oss hus!

- Hadde en superkoselig uke på Kreta med mamma

- Overtok det nye huset vårt og fikk masse hjelp til oppussing, flytting og montering

- Hentet hjem lille Kokos

- Var på Kick-off med ca 120 Notabene-ansatte. Og endret etterhvert stilling fra Web-ansvarlig til Markedskoordinator, noe som førte til mange nye og spennende utfordringer.

- Feiret Halloween med gode venner i Notodden

- Kokos vokser og vokser

- Avsluttet året med nyttårsfeiring med et vennepar hjemme hos oss

2013 har vært et spennende år, og nå ser jeg frem til nytt år og nye muligheter,og den største hendelsen;
Bryllupet vårt 16. August 2014!

Q: Hva har vært ditt høydepunkt 2013?

FANTASTISK LØRDAG

25.08.2013 // kl.15:30 // Fest / Hendelser // 7 kommentarer

Jeg får starte med å beklage, for "ørtende" gang, at bloggen er helt død den siste tiden.
Jeg har ikke vært helt i form om dagen, og har manglet energi til å gjøre nesten noe som helst. Så tanken på å i det hele tatt løfte kameraet eller åpne macen etter jobb har vært utenkelig..
Men nå går det den rette veien og satser jeg på få denne bloggen opp og gå igjen også!

Jeg har masse å dele med dere fremover, så nå gjelder det å finne tilbake til bloggrytmen!
Setter ihvertfall utrolig stor pris på at dere forsatt følger med meg!

I går hadde vi en liten fest hjemme. Første fest i det nye huset vårt.
Med verdens beste venner på plass ble det en veldig vellykket fest, og vi koste oss masse!

Jeg er verdens heldigste som har disse herlige folkene i livet mitt! ♥

TIME FOR AFRICA...

22.03.2013 // kl.21:24 // Fest / Hendelser // 16 kommentarer

Da gjenstår det bare å pakke de siste tingene, lade opp kameraet og ordne litt i leiligheten, så går turen til Afrika! Helt utrolig hvor fort det har gått, og det har vel faktisk ikke gått opp for meg enda at vi i morgen er i Tanzania.. Men vi gleder oss masse, og om kun 5 timer går turen mot Gardermoen.

Har forresten ikke fått fortalt dere om helga enda, (har vært litt hektiske dager den siste uka) men jeg var jo i Notodden som jeg skrev i forrige innlegg. Hadde det helt fantastisk med verdens beste gjeng!
Startet lørdagen med en shoppingrunde, før vi tok turen på Felicia (vår "stam-cafe" i Notodden) og deretter dro vi tilbake til Karoline for pynting, vorsing og photoshoot. Og sist men ikke minst dro vi ut på StuA - var helt ufattelig koselig å være tilbake.. Gikk bare rundt i min egen verden og klemte alle...
Uansett.. En superbra helg, og her er et bildedryss, som ikke ble så lite jeg hadde planer om..
Men hvem liker vel ikke bilder?

Da får jeg fortsette med pakkingen. Ønsker dere en fantastisk påske!
Q: Noen planer for påsken??

Valentine med verdens beste!

14.02.2013 // kl.23:45 // Fest / Hendelser // 6 kommentarer

Håper dere har hatt en fin dag! Jeg ble overrasket med blomster, middag, sjokolade og verdens nydeligste kort! Jeg er verdens heldigste!

Q: Hvordan har du feiret valentine?

New Years Eve 2012

01.01.2013 // kl.19:11 // Fest / Hendelser // 8 kommentarer

Hadde en superkoselig kveld i går! Eline og Lasse hadde ordnet til med Kalkun og masse godt tilbehør!
Ellers koste vi oss med spill, skravling, fyrverkeri!

Q: Hadde du en fin feiring i går?

Oppsummering 2012

30.12.2012 // kl.22:22 // Fest / Hendelser // 4 kommentarer

Tiden flyr og i morgen kan vi starte nedtellingen mot et nytt år. Nytt år, nye muligheter!
Jeg har ihvertfall mange planer og nyårsforsetter som jeg har tenk å fylle det nye året med, men først skal jeg mimre litt over året som har gått!

Dette året har vært fylt av gleder, sorger, usikkerhet, lykke og store forandringer.

Jeg startet 2012 med 3 uker praksis hos Bergans sin Grafiske avdeling hvor jeg blant annet lagde den nye jaktkatalogen deres. En veldig lærerik erfaring!

Etter tre år som Høgskolestudent var tiden kommet for å pakke sammen og flytte.
Bacheloren ble fullført med en lykkelig B, den koselige ekstrajobben min på Peer Gynt var sagt opp, leiligheten ble tømt og jeg tok en siste tur på Cafe Felicia med verdens beste gjeng!

Tiden som kom deretter ble en litt usikker tid. Jeg flyttet midlertidig hjem til mamma igjen, søkte jobber, var på intervjuer, jobbet litt som resepsjonsdame for hos Toyota Drammen og jeg bestemte meg for å opprette min egen blogg som jeg arbeidet aktivt med - velkommen til missjulie.blogg.no!

Ting begynte å se lysere ut; vi fikk oss en fantastisk flott leilighet i Mjøndalen og Jonathan fikk jobb som lærer på Tranby.

Jeg begynte å lage Gratisdesign og mottok mange positive tilbakemeldinger, og mange av dere tok i bruk mine design.

Jeg dro til Rhodos med Bessa og mamma

Jeg lagde design til TCMN og plutselig fikk jeg veldig mange lesere og mange av dere har fortsatt å lese bloggen min, noe jeg setter stor pris på!

Jeg var på jobbintervju hos Notabene og var så lykkelig når jeg fikk beskjeden om at jeg fikk jobben - Jeg var Notabenes nye Webansvarlig!

Vi var på koselig kusine m/menn kveld hos Maria og Thomas i Oslo

Vi dro til Haugesund for å besøke onkelen og tanten til Jonathan ? En lang og koselig kjøretur over fjellet.

Jeg kjøpte min første bil ? min søte, lille, røde Yaris.

Jeg jobbet to uker i tre forskjellige Notabenebutikker for å lære om Notabene og vareutvalget

Jeg var med på kjøpesenterkonferansen på Quality Hotel Expo

Jeg mistet min kjære farmor ♥

Jeg bestod oppkjøring og kunne endelig kjøre rundt i den røde bilen min alene!

Så var det allerede jul og et nytt år er rett rundt hjørnet.

Håper 2013 blir fantastisk for dere alle!

Q: Noen bloggønsker her på missjulie.blogg.no for 2013?
Skal prøve å være mye mer aktiv enn jeg har vært i det siste!

Den herlige julen!

26.12.2012 // kl.20:53 // Fest / Hendelser // 3 kommentarer

Håper dere har hatt en flott jul! Vi har hatt en superfin julefeiring.
Julaften feiret jeg sammen med Jonathan, mamma, pappa, Eline (søster), Frida (kusine), Fredrik (fetter), tante, onkel, bessa, morfar og pappaen til onkel - En stor gjeng ble vi, og det var superhyggelig!

Koste oss først med herlig middag som bestod av både Pinnekjøtt og Ribbe. Deretter var det tid for pakkeutdelig, som ble en langvarig og selvfølgelig gledelig stund. Tror vi holdt på i 2 1/2 time jeg, for oss er det nemmelig tradisjon at vi deler ut en og en gave og at alle ser på at den blir pakket opp. Synes det er absolutt koseligst!

Nå skulle vi egentlig vært i Porsgrunn på juleselskap hjemme hos foreldrene til Jonathan, men min kjære har dessverre blitt syk. Ligger rett ut stakar! Er vist mange som er syke denne jula har jeg hørt, får håpe jeg klarer å komme utenom.

Q: Hvordan har din jul vært?

DateNight

18.11.2012 // kl.12:37 // Fest / Hendelser // 7 kommentarer

Hadde en så utrolig koselig kveld i går.
Startet med en fantastisk middag med Jonathan på Big Horn og avsluttet med Twilight - Breaking dawn part 2.
For en utrolig film! Elsket den og gleder meg masse til å se den igjen til uka, da med mamma.
Kan ikke si så mye mer for vil jo ikke avsløre noe, men FANTASTISK! Dra å se den!

MIDDAG:

Jonathans middag: Indrefilet med hvitløksgratinerte-poteter

Min middag: Entrecôte med baktpotet

Jonathans dessert: Banansplitt

Min dessert: Oreokake ♥ fantastisk!

KINO:

Eline og Lasse var også på kino et par rader bak oss..

Q: Har du sett Twilight enda, hva synes du?

PS! 10 kjappe kommer ut igjen i kveld. Ble etterlyst av en leser her om dagen, har helt glemt det bort jeg!

Family Fun Time

15.10.2012 // kl.11:00 // Fest / Hendelser // 2 kommentarer

Var så koselig på Park med familien i går! Her er et lite bildedryss. Fin gjeng!

BILDEDRYSS FRA HAUGESUND

04.10.2012 // kl.12:08 // Fest / Hendelser // 2 kommentarer

Nå er vi hjemme igjen etter noen koselige dager i Haugesund! Kom hjem i går kveld etter en kjøretur på 6 og 1/2 time.
Vi var på besøk til onkelen og tanten til Jonathan som bor der, også møtte vi fetterne og kusinen hans og deres familier.

Nå har jeg gått igjennom  minnebrikka med over 300 bilder, men jeg kar klart å kutte det ned til kun 17.
Så her kommer det mange bilder. Men bilder er jo gøy, sant?

Er veldig mange naturbilder, men når man kjører bil i 6 og 1/2 time ser man mye flott natur!

Myllarguten

GPS er kjekt!

Onkel Lasse og Jonathan

PS! Lar spørsmålsrunden ligge noen dager til, så fortsatt mulig å legge igjen spørsmål HER

Bursdag

10.09.2012 // kl.00:24 // Fest / Hendelser // 4 kommentarer

I dag har vi vært i bursdag til Eline! Var så koselig å ha nesten hele familien samlet! Vi dro faktisk ikke hjem før nærmere elleve! Så det var en veldig vellykket bursdag! Tror bursdagsbarnet var fornøyd også.

Den superfine kaken Eline lagde! Veldig flink!

Gaven Eline fikk av oss. Den inneholdt: strikkejakke, bluse og neglelakk.

Q: Har du hatt en fin helg? Gjort noe spennende?

BILDER FRA HIPPIE-PARTY

21.07.2012 // kl.18:20 // Fest / Hendelser // 1 kommentar

Tror det hjalp å drømme litt om sol i går, for i dag skinner sola som bare det! Så utrolig deilig det var å sitter ute i sola i stad! Det har jeg savnet!

Jeg tok jo ikke noen bilder Hippie-partyet forrige helg, men nå hadde Cathrine lagt ut bilder på facebook, så da lånte jeg noen derifra. Var en veldig koselig kveld!

Girls night

18.07.2012 // kl.11:51 // Fest / Hendelser // 5 kommentarer

I går var jeg på grilling med jentene hos Cathrine. Var kjempekoselig å få en skikkelig skravlekveld med jentene! Charlotte og Cathrine x3 drar til Portogal til uka, så jeg var litt misunnelig der vi satt å frøys..
Kan ikke annen enn å irritere seg over dette været! Kan jeg få noe sol snart!!

Men det var uansett en koselig kveld!

Charlotte i sin nydelige kjole!!

Nå sitter jeg på jobben. Jeg er ikke så flink til å legge meg tidlig, så jeg er så trøtt i dag..
Men det veldig stille her i dag, så det gå helt fint!